Remarketing to skuteczna strategia marketingu internetowego. Startegia ta jest wykorzystywana do realizowania polityki reklamowej w firmie skierowanej do osób, które odwiedziły już w przeszłości stronę internetową tej firmy i wykazały zainteresowanie oferowanym przez nią produktem lub usługą. Reklamy są wyświetlane wszystkim lub niektórym odwiedzającym na różnych stronach internetowych, nawet jeśli nie szuka on danego produktu, na przykład jako linki sponsorowane ze stroną landing page zachęcającą do zapisania się na firmowy newsletter.
Jeśli prowadzisz kampanię remarketingową w wyszukiwarce Google to Twoja reklama będzie widoczna w różnych witrynach partnerskich Google, dosłownie w całej sieci reklamowej Google. W ten sposób możesz przekierować odbiorców do swojej witryny i zwiększyć współczynnik konwersji. Jednak podobnie jak w przypadku zwykłych taktyk reklamowych, optymalizacja kampanii remarketingowej również jest konieczna. Co to oznacza? Remarketing oznacza dalsze publikowanie reklam poza zwykłymi działaniami reklamowymi w ramach płatnego SEM lub innych kampanii z wykorzystaniem reklam PPC. Jeżeli chcesz, aby Twoja kampania sprzedażowa odniosła skutek musisz dostosowywać nie tylko treść reklamy do założeń swojej polityki sprzedażowej, ale także treść i projekt samej strony internetowej.
Remarketing rządzi się swoimi prawami dlatego potrzebujesz bardzo skoncentrowanej i zorientowanej na cel strategii. W przeciwnym razie Twój entuzjazm możesz skończyć się wyczerpaniem budżetu reklamowego bez widocznych efektów oraz słabym zwrotem z inwestycji. Oto kilka wskazówek dotyczących skutecznej kampanii remarketingowej, które pozwolą Tobie stworzyć skuteczną strategię marketingu internetowego opartego o remarketing:
1. Wyróżnij najlepiej zarabiające strony
Reklama tekstowa lub graficzna, których używasz do celów remarketingowych, powinna kierować użytkownika na stronę docelową, która już jest skuteczna i generuje duży wolumen sprzedaży. Cel powinien być jasny. Jeśli chcesz wygenerować jeszcze większą sprzedaż w krótkim czasie, reklamuj te strony docelowe, na których znajdują się te produkty, które obecnie uzyskują najlepszą sprzedaż. Krótko mówiąc, realizują strategię remarketingu dla swojej oferty trzeba zadbać o obiektywny przekaz oparty na ukierunkowanej do właściwego odbiorcy treści.
2. Używaj różnych form reklamy
W kampanii remarektingowej liczy się skala i zróżnicowanie treści reklamy. Dzieje się tak, ponieważ Twoja reklama będzie dystrybuowana w różnych witrynach i sieciach społecznościowych. W przypadku tych sieci i witryn, które generują znaczny ruch na Twojej stronie internetowej, reklama o dużym rozmiarze będzie się ładować dłużej. Dłuższy czas ładowania reklamy to zmarnowane kliknięcia i pieniądze. Lepiej przetestować różne warianty treści reklamy oraz zróżnicowane rozmiary banerów. W ten sposób będziesz w stanie tworzyć reklamy, które od strony technicznej jaki i merytorycznej będą pasowały do każdego medium reklamowego.
3. Dokonaj klasyfikacji odwiedzających
Tworzenie jednej wersji reklamy dla wszystkich odwiedzających nie jest zalecane. Grupowanie użytkowników i tworzenie reklam remarketingowych dostosowanych do każdej specyficznej grupy odbiorców to świetna taktyka na pozyskanie większej ilości potencjalnych klientów. Wraz z pojawieniem się analityki internetowej możesz łatwo sprawdzić, ile czasu każdy z odwiedzających spędza oglądając Twojej treści. Na których podstronach przebywali najczęściej, czy spodobały się im jakieś Twoje produkty, czy zapisali produkt w koszyku na przyszłość, czy rozpoczęli proces realizacji zakupu i wiele więcej. Dzięki tym parametrom możesz łatwo sklasyfikować odwiedzających, nadać im rangi zgodnie z ich potencjałem bycia Twoim klientem i stworzyć najbardziej odpowiednią reklamę dla każdej grupy.
4. Oferuj zniżki
Rabaty i inne oferty promocyjne powinny być wysyłane wraz z reklamą do tych odwiedzających, którzy już raz kupili Twój produkt. Okazje i rabaty są znane z tworzenia lejka sprzedażowego. Ponadto, jeśli jeden z odwiedzających ostatnio wybrał niektóre z Twoich produktów na karcie Lista życzeń lub Koszyk, zaoferowanie zniżki na ten produkt może pomóc mu w podjęciu decyzji o realizacji koszyka zakupowego.
5. Zwróć uwagę na treść i projekt swojej strony internetowej
Jeżeli masz zamiar zrealizować skutecznie swoją kampanię remarketingową musisz pamiętać o odpowiedniej optymalizacji swojej witryny pod kątem wyszukiwarek internetowych. Nawet w przypadku płatnego SEM możesz uzyskać wysokie rabaty od Google na najbardziej popularne frazy jeżeli Twoja strona internetowa będzie spełniała wszystkie standardy techniczne ułatwiające użytkownikom korzystanie z niej. Musisz zatem pamiętać o odpowiednim doborze słów kluczowych w publikowanych treściach, właściwych nagłówkach, opisie zdjęć i obrazów swoich produktów (alt tag) oraz odpowiednim UX strony internetowej. Ważne jest też mierzenie takich współczynników jak Quality Score oraz przeprowadzenie optymalizacji współczynnika konwersji (CRO).