Autorytet sklepu internetowego czy wartościowe treści – to pytanie od wielu lat zadają sobie specjaliści odpowiedzialni za SEO. I zwykle słychać od nich tylko jedną odpowiedź: najlepiej skupić się na obu kwestiach jednocześnie. Ale jakie korzyści dają nam oba rozwiązania? I czy może na którymś z nich warto skupić się bardziej?
Korzyści z content marketingu
Nie odkryjemy Ameryki na nowo, jeśli powiemy, że treść jest królem. W końcu to na tekstach opiera się działanie wyszukiwarki. Słowa wpisujemy w Google lub wypowiadamy je, korzystając z wyszukiwania głosowego. Jeśli więc Twój sklep internetowy będzie pozbawiony treści, to pozycjonowanie z pewnością zostanie pozbawione niezwykle ważnego elementu.
Ale pozycjonowanie sklepów internetowych słabej jakości tekstami również nie ma zbyt dużego sensu. Brak lub zła optymalizacja powodują, że nie zmienia się pozycja sklepu w Google, a my tracimy pieniądze i cenny czas. Teksty są więc ważne, ale muszą być stworzone z głową, biorąc pod uwagę zainteresowania grupy docelowej sklepu oraz ich nawyki. Oczywiście każdą treść należy uzupełnić o słowa kluczowe – niezależnie, czy mamy do czynienia z wpisami blogowymi czy opisami kategorii.
Dodatkowo warto wspomnieć o jednej rzeczy – treści publikujemy na stronie, która jest naszą własnością. Może więc dodawać tam treści, które są zgodne z polityką naszej marki i ciekawe dla użytkowników. Nie musimy się też martwić, że ktoś bez powodu zdecyduje o ich usunięciu – chyba że naruszymy zasady Google i np. zduplikujemy tekst z innej strony.
Linkowanie zewnętrzne
To ono decyduje o pozycji sklepu na tle innych witryn. Pokazuje robotom wyszukiwarek, że sklep jest obecny na innych serwisach, że ludzie o nim mówią, bo jest wartościowy. Oczywiście nie muszą to być działania naturalne (choć takie byłyby najlepsze), ale to właśnie one sprawiają, że rosną takie współczynniki jak Domain Rank czy Trust Flow.
Zapraszamy również na nasz portal www.ejastrzebie.pl, gdzie można dowiedzieć się o najnowszych wydarzeniach z regionu i nie tylko.
Nie jest jednak tak, że im większa ilość odnośników, tym wyższa pozycja sklepu.
Obecnie liczy się jakość linków. Warto więc zadbać nawet o kilka mocnych odnośników ze stron powiązanych tematycznie niż dodawać byle jakie linki, byle szybko. Takie niechlujne zachowania mogą bowiem przyczyniać się do obniżenia pozycji sklepu w SERP-ach. Dlaczego? Po prostu Google zauważy, że nie działamy zgodnie z jego zasadami.
Ale linkowanie opiera się na uprzejmości innych stron. Może więc być tak, że po jakimś czasie odnośnik zostanie usunięty. Aby temu zapobiec warto wybierać wysokiej jakości witryny i regularnie analizować wszystkie pozyskane linki.
Co więc wybrać?
Najlepszym rozwiązaniem byłoby skupienie się na wartościowych treściach, które będą tak atrakcyjne, że użytkownicy sami będą je polecać. Ale wiemy, że w rzeczywistości nie jest to, aż tak proste. Skupmy się więc na ciekawych wpisach, ale jednocześnie od czasu do czasu szukajmy serwisów, które chciałyby z nami współpracować i umieszczać linki do naszej strony.