Marketing szeptany jest darmowym narzędziem reklamowym, które może nie tylko pomóc Ci zwiększyć widoczność Twojej marki, ale także generować sprzedaż. Polega on na tym, że zadowolony klient opowiada członkowi rodziny, przyjacielowi lub znajomemu o wspaniałym doświadczeniu, jakie go spotkało, na przykład podczas zakupów w sklepie internetowym. W przeszłości takie rozmowy odbywały się twarzą w twarz lub przez telefon. Ale dziś, przy miliony ludzi podłączonych do Internetu, dzieją się one również w mediach społecznościowych – to okazja, której nie możemy przegapić. Jak sprawić, aby nasi klienci polecali nasze produkty i usługi poprzez media społecznościowe? Według ekspertów, oto taktyka, którą możesz zastosować.
#1. Pytaj o komentarze i ułatwiaj ich zgłaszanie
Pozytywne opinie to jeden z filarów marketingu szeptanego, dlatego pierwszym krokiem jest otwarte proszenie o nie poprzez posty w mediach społecznościowych. Na przykład przy wprowadzaniu nowego produktu lub podczas specjalnej wyprzedaży. Następnie otwórz kanały, dzięki którym Twoi klienci będą mogli dzielić się swoimi opiniami poprzez profile biznesowe w Google, Instagramie i Facebooku. I oczywiście na sklepie internetowym i stronie internetowej firmy. Kolejnym zaleceniem ekspertów jest wyróżnienie najciekawszych opinii od lojalnych klientów. I oczywiście nigdy nie zapomnij podziękować klientom za ich czas i przywiązanie do marki.
#2. Zaproś swoich klientów do generowania własnych treści związanych z Twoją marką
Tzw. user generated content (UGC) to treści publikowane na portalach społecznościowych przez samych konsumentów danego produktu lub usługi, które w naturalny sposób wzbudzą wśród zwolenników marki większe zaufanie niż reklama. Oczywiście nakłonienie naszych klientów do tego nie jest łatwe, ale można zacząć od poproszenia ich o udostępnianie zdjęć z produktami i zawsze towarzyszyć tym postom hashtagiem, który zawiera Twoją markę (ważne jest, aby firma stworzyła i rozpowszechniła ten hashtag, aby wszyscy używali tego samego).
#3. Wartości mają znaczenie
Coraz więcej konsumentów chce włączać do swojego codziennego życia produkty zgodne z ich wartościami. Np. związane ze sprawiedliwym handlem czy dbałością o środowisko. Kiedy odnajdują te wartości w marce i zaczynają ją konsumować, łatwiej jest im dzielić się tą informacją poprzez swój wewnętrzny krąg, zwłaszcza poprzez sieci społecznościowe. Dla marek najlepszym narzędziem do dzielenia się wartościami jest storytelling.
#4. Aktywuj programy rabatowe
Aby zwiększyć wpływ komentarzy w mediach społecznościowych, musisz również zaoferować swoim klientom ciekawe zachęty, takie jak punkty lub karty rabatowe, konkursy i loterie.
Aby strategia zadziałała, zawsze należy jasno określić warunki konkursu: co dokładnie muszą zrobić konsumenci (np. nominować znajomego) i jaka jest oczekiwana nagroda. Oczywiście nie trzeba inwestować ogromnych pieniędzy, ale trzeba być kreatywnym.
Jeśli jesteś początkującym przedsiębiorcą, w https://otworzfirme.pl przeczytasz więcej artykułów o prowadzeniu firmy, prawie, podatkach itd.