Performance marketing został już jasno określony po stronie teoretycznej, ale jaki jest najlepszy sposób, aby wprowadzić go w życie?
Zobaczmy następujący przykład performance marketingu
Załóżmy, że prowadzisz sklep z odzieżą vintage i rockabilly online od prawie roku i chcesz wykorzystać performance marketing, aby zwiększyć świadomość marki, ruch na stronie internetowej, a ostatecznie przychody.
Twoja strategia performance marketing powinna zaczynać się od krytycznego spojrzenia na Twój sklep internetowy. Wszystkie treści – a to oznacza nie tylko opisy produktów, ceny, specjalne promocje itp., ale także informacje o firmie lub zmiany danych dotyczących płatności lub wysyłki – muszą być zawsze aktualne. Ponadto należy sprawdzić, czy można dodatkowo poprawić projekt i funkcjonalność witryny. Responsywność, przejrzystość i możliwość monitorowania są warunkami wstępnymi udanej kampanii performance marketing.
Podczas optymalizacji można również sprawdzić inne ważne obszary, takie jak produkt i cena i dostosować je w razie potrzeby. Czy możesz nadążyć za swoimi największymi konkurentami pod względem ceny? Czy Twoje produkty oferują unikalną propozycję sprzedaży (USP)? Czy różnisz się wystarczająco od swoich konkurentów?
Wyjaśnienie tych pytań ma kluczowe znaczenie dla sukcesu Twojego sklepu internetowego.
Następnie można uruchomić optymalizację interfejsu użytkownika, aby odwiedzający mogli czuć się komfortowo na twojej stronie internetowej i przebywać tam dłużej. Strona www musi być intuicyjna w obsłudze, szybko się ładować i zawierać dobrą funkcję wyszukiwania. Czynniki te mają duży wpływ na konwersję nowych użytkowników do klientów. Optymalizacja użyteczności i konwersji odgrywa ważną rolę w sukcesie każdej kampanii marketingowej online.
Jeśli nie rozważałeś optymalizacji pod kątem wyszukiwarek(SEO) podczas konfigurowania sklepu internetowego, zdecydowanie powinieneś to zrobić w ramach kampanii performance marketingu. Odpowiednie środki (optymalizacja on page i off page) pomagają twojemu sklepowi osiągnąć lepszy ranking, ułatwiając nowym odwiedzającym i potencjalnym klientom znalezienie Cię w wyszukiwarkach takich jak Google. Ponadto możesz mieć reklamę w Google (środki SEA) lub baner reklamowy (marketing displayowy), a tym samym zwiększyć rozgłos twojego sklepu – w e-commerce konkurencja jest szczególnie wysoka.
Jednak przed użyciem tych środków do celów w ramach performance marketingu należy wykonać ważne prace przygotowawcze i zinternalizować następujące punkty w celu skutecznego pomiaru wydajności:
Świadomie wybieraj kluczowe wskaźniki wydajności
Nie mniej ważne dla sukcesu kampanii performance marketingowej są kluczowe wskaźniki wydajności, które pomagają mierzyć stopień osiągnięcia twoich celów. Terminy „KPI” i „kluczowy wskaźnik” są często mylące, ale oznaczają różne rzeczy: kluczowym wskaźnikiem jest mierzalna wartość, taka jak liczba oglądanych stron lub liczba odwiedzających witrynę.
Z drugiej strony ICP nie jest bezpośrednio mierzalny, ale pokazuje, w jakim stopniu niektóre cele zostały już osiągnięte, dlatego tak ważny jest dokładny cel. Na przykład jeśli celem jest „przechwytywanie średnio 100 nowych klientów dziennie za pośrednictwem kanału xy w ciągu dwóch miesięcy”, wskaźnik KPI pokazuje odchylenie od wartości docelowej. Jeśli na przykład wartość po miesiącu jest tylko jedną trzecią zakładanego celu wiesz, że nadal istnieje pole do poprawy w tym obszarze.
Monitorowanie kosztów
Dzięki marketingowi performance możesz podzielić budżet na poszczególne moduły, a następnie utrzymać koszty pod kontrolą. Aby kampania była sukcesem, musisz sprawdzić koszty w całej kampanii i wprowadzić zmiany w katalogu pomiarów.
Regularnie sprawdzaj swoje cele
Nie tylko koszty, ale także wyznaczone cele i odpowiadające im kluczowe wskaźniki wydajności powinny być ściśle monitorowane przez całą kampanię. Na przykład google analytics, który wyświetla i analizuje dane na przejrzystym pulpicie nawigacyjnym, może służyć do uzyskania dobrego przeglądu.
Decyzja za lub przeciw niektórym kanałom marketingowym zależy w dużej mierze od twoich celów.
Wnioski
Przedstawiliśmy tylko niektóre środki, których możesz użyć w ramach performance marketing. Ważne jest, aby wybrane kanały zawsze odpowiadały twoim celom, budżetowi i, co niemniej ważne, celowi. Po zakończeniu każdej kampanii performance marketingu należy przeprowadzić kompleksową analizę i ocenę wykorzystywanych kanałów marketingowych oraz wyników kampanii. Dostarcza to cennych informacji na potrzeby przyszłych kampanii i zapewnia lepsze wyobrażenie o budżecie, z którym można osiągnąć pozytywne wyniki.